Do you believe in magic?

Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014

Φιλία

By: Mary Alice            


            Και κάπου ανάμεσα στα πακέτα τα χαρτομάντηλα και στις ατελείωτες ώρες του ύπνου προέκυψε και το σημερινό θέμα. Φιλία. Την βλέπουμε από τα μικρά παιδιά που βρίσκονται στο νηπιαγωγείο αλλά εμείς οι ίδιοι την αντιλαμβανόμαστε με το πέρασμα του χρόνου. Με την αρχή της δικής μας ψυχικής ωρίμανσης.
            Σύμφωνα με τις δικές μου εμπειρίες, ποτέ κανείς δεν είναι πραγματικά ώριμος. Πάντοτε θεωρούμε τους εαυτούς μας ώριμους με βάση την ηλικία στην οποία βρισκόμαστε και πολλές φορές σύμφωνα με τις πράξεις των συνομηλίκων μας. Γιατί αργότερα αν ξανασκεφτούμε την ηλικία στην  οποία είμαστε τώρα, θα δούμε ότι πολλές από τις πράξεις μας στην ουσία δεν είχανε τίποτα το ώριμο άλλα είχαν πάντα το στοιχείο εκείνου του ανώριμου. Όμως κατά την διάρκεια της ζωής μας, έχουμε εκείνο το πλεονέκτημα να μπορούμε να μοιραζόμαστε τις όποιες σκέψεις μας με τους ανθρώπους που βρίσκονται γύρω μας -κυρίως άτομα της ίδιας ηλικίας με εμάς- και έτσι να ωριμάζουμε με βάση τις επιλογές που κάνουμε.
            Την καλύτερη μου φίλη και τον καλύτερο μου φίλο τους γνώρισα κατά την διάρκεια του δημοτικού. Θυμάμαι σε όλη την διάρκεια του δημοτικού να με ρωτάτε ποια είναι η καλύτερη σου φίλη και εγώ να μην απαντάω γιατί απλά δεν ήξερα τι σήμαινε αυτή η λέξη. Το τίτλο της καλύτερης μου φίλης και του καλύτερου μου φίλου, τον έδωσα μερικά χρόνια μετά,στο γυμνάσιο όπου οι δύο αυτοί άνθρωποι με υποστήριζαν σε ότι έκανα (και κάνω) δείνοντας μου πάντα την αγάπη τους και την κατανόηση τους.
            Όμως τι γίνεται με όλους αυτούς τους ανθρώπους που βρίσκονται στο αμέσως επόμενο κύκλο από εκείνο του κολλητού/κολλητής ? Πως θα πρέπει να τους αντιμετωπίζουμε και τι είναι για εμάς? Συνήθως με αυτούς τους ανθρώπους συνδέεσαι από ένα τυχαίο περιστατικό. Άλλοτε από το σχολείο ή κάποιο φροντιστήριο, άλλοτε είναι φίλοι- φίλων που μπαίνουν στην παρέα και σε κάνουν να νιώθεις ευχάριστα ή και ακόμα άνθρωποι που γνωρίσατε αρχικά και μόνο επειδή είχατε τα ίδια ενδιαφέροντα. Αυτοί οι άνθρωποι εμφανίζονται για ένα σκοπό και συνήθως είναι για να μας ξελαφρώσουν από τα ίδια μας τα προβλήματα ή από εκείνο το κομμάτι του εαυτού μας που δεν το δείχνουμε ποτέ σε κοινή θέα.
Εγώ π.χ. Συγχαίρω όλους εκείνους τους φίλους μου που τους παίρνω από τις 12 ως τις 4 το ξημέρωμα και με ακούν αν και ξέρω ότι απλά έχουν κοιμηθεί από τη αρχή της συζήτησης και ξέρουν ότι θα πρέπει να με αφήσουν να τελειώσω την ιστορία μου. Έτσι, το θεωρώ τελείως ηλίθιο να ξυπνήσω ένα πρωί και να πω σε όλους αυτούς τους ανθρώπους που με υποστηρίζουν “Ναι ξέρεις, δεν είσαι φίλος μου. Απλά είσαι κάποιος για να περνάω την ώρα μου και με κάνει να γελάω”. Συγγνώμη αλλά όταν σε κάνει ο άλλος να γελάς και να περνάς ωραία μαζί του και σε υποστηρίζει στο οτιδήποτε και αν κάνεις, συνήθως τον κατατάσσεις και σε εκείνο το κύκλο που λέγεται “φίλοι” αν δεν κάνω λάθος.
            Και όταν λέω φίλους δεν λέω μόνο κορίτσια. Εννοώ και αγόρια. Γιατί θα θεωρήσω τρελό και ανεγκέφαλο εκείνον τον άνθρωπο που θα πει δεν υπάρχει φιλία ανάμεσα σε αγόρια και κορίτσια. Είναι σαν να μου πει ότι εγώ με τον κολλητό μου δεν πρέπει να έχω μια τέτοια σχέση μαζί του γιατί αργά ή γρήγορα θα αρχίσει να μου αρέσει και έτσι είναι ανούσιο να τον θεωρώ φίλο μου. Είναι εκείνο το σημείο που λέγαμε για την ωριμότητα. Είναι σαν κάποιος να λέει ανοιχτά ότι δεν είναι ώριμος να δει έξω από τον μικρόκοσμο του γιατί όσο και αν τον  υποστηρίζουν τα άτομα γύρω του και όσο και αν δείχνει ότι έχει μια τεράστια αυτοπεποίθηση, εν τούτοις δείχνει να μην εμπιστεύεται κανένα,  δίνοντας  το έναυσμα να μην μπορεί κανένας να τον εμπιστευτεί.
            Κλείνοντας, θα ήθελα να πω ότι η φιλία είναι μια έννοια που δεν μπορεί ποτέ κανείς να την κλείσει ως θέμα. Γιατί όπως είναι φυσικό ο καθένας μας αναπτύσει μια ιδέα για τη φιλία στο μυαλό του και έπειτα απλά την ακολουθεί στο υπόλοιπο της ζωής του. Απλά κάπου ανάμεσα στην προσωπική μας γνώμη και γνώση για το όλο θέμα θα πρέπει να σκεφτόμαστε και τους ανθρώπους γύρω μας. Ειδικά εκείνους που νιώθουν το οτιδήποτε για εμάς.

Σας φιλώ και σας χαιρετώ,
Και να θυμάστε

Η φιλία είναι η αρχή της ωριμότητας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου